donderdag 5 juli 2012

PERSONAL | Cleaning the room!


Voor
Na even een tijdje niet meer een blogpost te hebben geschreven, is het er dan nu weer tijd voor. Na hard te hebben gezwoegd in de toetsweek, kunnen we zeggen dat we over zijn naar het volgende schooljaar, het examenjaar. Maar eerst hebben we 8 weken vakantie!

Gister had ik even gewoon een lekker dagje thuis, met af en toe even naar het winkelcentrum, of naar de bieb. Mijn moeder werkt sinds een tijdje, en het schoonmaakrooster zit er dan toch even wat slechter in. Onder mijn bedje bevond zich een laagje stof, en daar kon ik echt niet meer tegen. Omdat ik nu weer wat ouder ben geworden, denk ik dat het slim is als ik wat meer verantwoordelijkheid op me neem, en mijn kamer van nu af aan zelf schoonmaak. Ondanks dat ik dan bijna een halve dag bezig ben geweest met opruimen, dingen verplaatsen, stoffen, stofzuigen en dweilen, mag het resultaat er wel wezen! Ik moet wel zeggen dat de rommel deze keer nog wel meeviel. Geloof me, het kan nog 10 keer erger.

Na
Je kamer opruimen is net zoiets als oud & nieuw. Langzamerhard zit je al het vuurwerk bij elkaar te sprokkelen, wat je dan weer kunt zien als al je rommel. Dan, een paar dagen, of misschien weken later, ontploft opeens alles, en denk je; dit is de dag van de verandering. Tenminste, dat heb ik altijd. Eerst alles maar een beetje aanrommelen, en dan opeens; nee, stop, zo kan het niet langer! Opruimen Chris! Vervolgens maak je als je klaar bent met alles schoonmaken, en opruimen, weer voornemens voor de komende week. Alles netjes terug leggen, niet onnodige rotzooi maken etc. Maar werken die goede voornemens ook..?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten