donderdag 14 februari 2013

PERSONAL | Merci dat jij er bent



Vandaag is de dag dat de één liever in zijn bed blijft liggen en de ander omringd wordt door chocola en flessen witte wijn. De dag dat stelletjes elkaar zoetsappige knuffeltjes met "I love you" geven. De dag waarop de bloemisten en postbodes overuren draaien, althans volgens de films. De dag waarop veel vrouwen toch weer teleurgesteld worden door hun vergeetachtige man of vriend. De dag waarop er meer foto's over een Forever Alone dag worden verspreid, dan nieuwsberichten over bomaanslagen ergens in, bijvoorbeeld, Syrië..

Jawel. De beruchte Valentijns dag is weer aangebroken. Ik kan niet wachten tot er weer zo'n 101 nieuwe verhalen en liefdesverklaringen aan de buitenwereld worden vermeld, tot dan geniet ik van mijn zonnebril in hartjes vorm, m'n rode vest, m'n roze sloffen, de door mijn moeder gebakken appeltaart bedekt met een groot hart,  roze notitie papier en rood schrijvende pen (toetsweek, alweer ja).

Het stomme aan dat hele Valentijns gebeuren is misschien nog wel dat er meer haat- dan liefdesgevoelens tegenover deze dag staan. Misschien is het toch best aardig om de ware aard van deze dag te waarderen, en elkaar een gevoel van "Merci dat jij er bent" (ik hou zo van die reclame, oké grapje, ik hou van die chocola) te geven. En ook al heb je geen leuke man of vrouw om je heen waar je de liefde vandaag aan kunt verklaren, die teddybeer die op zolder onder het stof ligt heeft ook liefde nodig!

En als dat nog niet genoeg is, om in die heerlijk romantische sfeer te komen, kun je altijd nog de radio aanzetten, of mijn "love top 8" (die 8 is natuurlijk een hint! Draai de 8 om en je krijgt..) afspelen. Happy Valentine's day & spread die love!

Kina Grannis - Valentine
Jack Johnson - Better Together
Lucy Rose - All I've got
The Script - Give the love around
Gabrielle Aplin - The power of love
Parachute - She is love
Kings of Leon - Use Somebody
John Tyree - All I've ever wanted

2 opmerkingen:

  1. HAHAHA heerlijk MISTY GIRL

    Ik blijf overigens elke dag liever in bed liggen dus vandaag is geen uitzondering yoloooo.

    x Je geheime aanbidder.

    BeantwoordenVerwijderen