vrijdag 14 maart 2014

PERSONAL | Had ik maar een tijdmachine..

Het is maandagmorgen 7 uur, de wekker gaat. Ik draai me nog even om, maar spring dan m'n bed uit. Grijp naar m'n sportbroekje, loop de trap af en trek m'n hardloopschoenen aan. Nog even snel een blokje om. Terug in huis, even een snelle douche en daarna een gezond ontbijtje. Met een beker koffie in de hand loop ik naar m'n zwarte autootje. Motor gestart, tijd om naar m'n werk te gaan.

Ik open m'n kledingwinkel, moedig m'n team aan, en de verkoop kan beginnen. Het leukste van m'n winkel vind ik dat we bekend staan om het goede advies dat we onze klanten geven. Misschien is klanten ook niet helemaal het goede woord, want eigenlijk benaderen we iedereen gewoon als onze 'vriendin'. Hoe leuk is het om te zien dat we ze zelfvertrouwen en een glimlach kunnen geven, met alleen een nieuw setje kleding!

Vandaag kan ik helaas niet al te veel in de winkel staan, want er is nog een hoop te doen achter op m'n kantoortje. Vrijdag is de lancering van ons tijdschrift. We hebben al maanden lang hard gewerkt om dit doel te behalen. Iedereen doet z'n werk en de dag vliegt voorbij. Tijd om de winkel alweer te sluiten. Ik heb een beetje haast, want vanavond staat er alweer het één en ander op de planning, waaronder een cursus om het ondernemen te verbeteren. Dat was een intensieve dag, het is inmiddels 12 uur, tijd om m'n bed in te duiken.

En zo gaat de week verder….Tot vrijdag. Vandaag is de BIG DAY, lancering van het tijdschrift. Het event vindt plaats in m'n winkel, maar er moet nog een hoop gebeuren voor dit werkelijkheid kan worden. Een tijdje later hangen er overal witte ballonnen, en er staan een hoop champagne glazen. Een groot wit doek hangt voor een mega versie van het tijdschrift. Dit belooft een geweldige avond te worden.

En dat was het. Het is ondertussen 6 uur in de morgen, maar ik ben nog maar net 5 minuten thuis. 'Gelukkig is het weekend'. Maar nee, zo werkt dat niet, de winkel is 6 dagen open per week. Een paar bakken koffie gaan erdoorheen, we gaan weer hard aan de slag. De dag gaat weer snel, want het is erg druk. Vanavond is het eindelijk een beetje tijd voor wat rust. De koffers zijn al gepakt, op naar het vliegveld. Even wat quality time met m'n man in Parijs. Tegelijk natuurlijk weer inspiratie opdoen voor het inkopen van het nieuwe kledingseizoen..

Van 2024, maar weer even terug in 2014. Het is vrijdagmorgen, geen wekker, wel een hoop huiswerk en uitstelgedrag. Zo maar eens m'n kamer opruimen, dansen op de trap en tv kijken.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten