vrijdag 20 juni 2014

DIY | Project free bird


Het is alweer even geleden dat ik heb geblogd, dat kan natuurlijk niet. Ik zal even kort uitleggen waarom. Ik ben namelijk hard bezig om een vervolgopleiding en een eigen kamertje te zoeken. Vandaar ook een beetje dit DIY- projectje. Afgelopen woensdag had ik een intakegesprek op het Nimeto in Utrecht, en moest ik daarnaast een thuisopdracht inleveren. Het was de opdracht om een decoratief element te maken wat jouw ambitie of doel weerspiegelde. Op de één of andere manier kwam ik bij een vogelkooitje, en vandaag ga ik jullie leren hoe jullie dit ook kunnen maken! 


Bij stap 1 is het de bedoeling dat je met het staaldraad een soort rechthoek met een ronde bovenkant buigt. Met het metaaldraad maak je het einde en het begin van het staaldraad vast, zoals op de afbeelding is weergegeven. Hoe doe je dat? Knip een stukje metaaldraad af, en wikkel dat om het staaldraad. Zorg ervoor dat het draad niet te lang is, want hoe langer je moet wikkelen, hoe dikker de "metaal bobbel". Verder hangt de lengte van je staaldraad af van hoe groot jij de kooi wilt hebben. Dit herhaal je 3 keer. 

Bij stap 2 zet je de 3 rechthoeken haaks op elkaar, en maak je het middelste punt weer vast met metaaldraad. 


Tijd voor stap 3! Pak je staaldraad er maar weer bij, want we gaan een rondje buigen. Zorg er voor dat deze de creatie uit stap 2 heen past. Je hebt natuurlijk niets aan een rondje wat er niet omheen gaat.. Herhaal dit 2 keer. Wikkel óók deze rondjes weer vast met metaaldraad. 


Tijd voor stap nummer 4! Wat meteen ook de laatste stap is. Knip uit een velletje papier een rondje, en leg die op de bodum van je kooi. Ga daarna op zoek naar buigbare takjes en maak deze vast aan je staaldraad met, inderdaad, gebruik van je metaaldraad. Tada! En af is je kooi! Zet hem bijvoorbeeld op je kamer als leuke accesoire om foto's aan vast te maken, of zet hem voor de sier in de tuin. 

Zoals jullie kunnen zien heb ik nog een deurtje in het kooitje gemaakt, ook dit is heel simpel. Pak je staaldraad er nog even bij, en buig een "mini" rechthoekje met ronde bovenkant. Maak deze aan één kant vast met je metaaldraad en af is het deurtje! Tip: maak het metaaldraad niet al te strak vast hierbij, dan kan het deurtje zelfs nog open en dicht! Succes!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten